tiistai 4. tammikuuta 2011

dentist



Okei, tämä tekstini vaatii ensin vähän oman historiani tuntemusta; vihaan hammaslääkäriä, pelkään hammaslääkäriä, inhoan hammaslääkäriä ja ennen kaikkea välttelen hammaslääkäriin menoa kaikilla verukkeilla. Olen skipannut hammaslääkäriin menon vihlonnnasta ja pienistä säryistä huolimatta viimeiset kaksi ja puoli vuotta. Pelkkä hammaslääkärin ajattelukin on minulle vaikeaa ja lähes kaikki aikaisemmat pakolliset hammaslääkärikäynnit ovat päättyneet siihen että hammaslääkärit ovat kehottaneet minua varaamaan seuraavalle kerralle nukutuksen tai vähintään rauhoittavia lääkkeitä. No, minkä taakseen jättää sen tunnetusti edestään löytää, ja tässä tapauksessa vielä triplasti pahempana, eli hoitamaton hampaani ärtyi ja vietin kivuliaimman yön tähän astisen elämäni aikana ja niiden kipujen aikana ajatus hammaslääkäristä alkoi tuntumaan yhä houkuttelevammalta ajatukselta.

Aamu viideltä googlasin mahdollista helpotusta tyyliin sanoilla "hirveä hammassärky", ja onnistuinkin varaamaan itselleni aamun ensimmäisen hammaslääkäriajan ja löytämään vinkkejä hammassäryn helpottamiseksi (suuvesi!!) Saatuani hampaan paikattua olin "käyhän se näinkin" ja "tulipahan hoidettua" - fiiliksissä, kunnes hammaslääkärini mainitsi hampaani tarvitsevan juurihoitoa. Elämäni oli ohitse. Voin sanoa että juurihoitoa edeltävä kuukausi oli ehkä tuskallisin ikinä. Selasin kaikkia mahdollisia keskustelupalstoja, luin kauhutarinoita ja yksityiskohtaisia kuvauksia operaation kulusta ja the päivän koittaessa olin valmistautunut pahimpaan.

Vaikka olin valmistautunut henkisesti kaikkeen, en ollut valmistaunut siihen että saisin kivuttoman ja lähes mukavan hammaslääkärikokemuksen! (Hammaslääkäri joutui tosin antamaan minulle n. 30 puudutuspiikkiä, mutta ei sattunut!)

Tämän voittajafiiliksen kera lähdin viettämään (puoli naamaa halvaantuneena) mukavaa päivää kaupungissa; shoppailemaan ja lounaalle poikaystäväni kanssa. Muutenkin on jotenkin hyvä mieli siitä että kohtasin hammaslääkäripelkoni ja että hampaani on kohta taas kunnossa!




Ainiin! Olin aamulla vetäissyt jalkaani vaalean beiget farkkulegginssit, vaikka yleensä talvella suosin tummia housuja. Ja juuri tänään kaikista päivistä onnistuin kaupassa saamaan housuilleni läjän tomaattia kun joku ilmeisesti astui hedelmäosastolla tomaatin päälle ja minä kävelin juuri silloin ohi ja tomaatti purskahti housuilleni! :D Just my luck! Kuljin sitten koko loppupäivän sellainen epämääräinen tomaattiroiske housuissani :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti